Friday 31 January 2014

JANJI SETIA : BAB 2 (part 2)

Along pulak tengok aku macam takde perasaan, entah buat-buat tak faham or memang tak faham reaksi muka aku sekarang ni. “Along!!” tu je yang terkeluar dari kerongkong aku ni. Harap-harap along faham sekarang. Alamak aih..habisla plan aku nak travel. Dah la dah lama tak pi travel jauh-jauh sikit, seingat aku sejak aku masuk asrama..yup, last aku gi ngan papa ngan mama tu time aku darjah enam, tu pun sebab pergi melawat along masa dia belajar kat UK dulu, and sekarang aku dah habis belajar dan along pun dah start kerja pun, but still takleh nak pi jugak.. Bukannya aku tak bersyukur dapat tawaran sambung belajar, lagi-lagi dalam bidang yang memang aku kempunan sejak kecik lagi, bidang perubatan, dan apatah lagi siap dapat sponsorship daripada MARA, ya memang aku bersyukur. Cumanya, sekarang ni aku frust sebab aku baru je cuti tak sampai sebulan lepas SPM, tup-tup dah kena masuk study..memangla aku frust menonggengkan. Dah sah-sah aku aku ni dah jenis yang suka cuti, bolehla pulak this thing happen to me. And the thing is pendaftaran tu tinggal 10 hari je lagi. Dan dalam masa tu jugak aku kena buat keputusan sama ada nak terima atau tak tawaran ni, and kalau terima dalam masa yang singkat ni juga la aku kena buat persiapan. Sempat ke? Dengan borang yang berlambak nak kena isi, barang-barang satu habuk pun tak kemas lagi, buku, alat tulis and macam-macam lagi. Cehhsss..berlagak gaya macam baru masuk sekolah je kau ni Damia..haha. Tapi, nak ke aku terima tawaran ni? Entah, aku pun tak pasti. Argghh..ok, stop for now. Tolonglah otak, takkan tak kesian kat aku, at least give me a rest for just a while, give me a break for not thinking about that even just for once. Haha..emotional pulak aku ni kan. Tapi memang, memang aku tak boleh nak berhenti fikir sal ni, sebabnya aku hanya ada 10 hari je untuk buat keputusan, and the choice must be the perfect one. Aku taknak kalau aku menyesal di kemudian hari. Lawak pun ada aku ni, skema jugak aku kan kalau bab-bab camni.

No comments:

Post a Comment